Przejdź do głównej zawartości

Czy plagiat równa się kradzieży?

Od kilku tygodni w sieci sporo mówi się o kradzieży, plagiacie i inspiracji. Te trzy rzeczy mogą się z siebie różnić. Wiele osób uważa, że plagiatowanie nie oznacza od razu, że ktoś coś komuś ukradł. W teorii nie ma bowiem stron poszkodowanych, dopóki osoba plagiatująca nie zacznie zarabiać na danym dziele. Ciężko jednak powiedzieć, kiedy to zarabianie zaczyna się w internecie i jak wygląda czerpanie zysków z plagiatowanego utworu.



Kradzież występuje wtedy, kiedy można jasno określić stronę poszkodowaną i wyrządzającą krzywdę. Kiedy kradnie się jakiś obiekt, osoba, która do tej pory go miała, już go nie ma, a więc na życiu jest stratna. Inaczej sprawa wygląda a w przypadku plagiatu. Tutaj również ktoś przywłaszcza sobie dzieło innego twórcy, ale osoba splagiatowana nie traci przedmiotu, bo ten bardzo należy do niej i dalej może czerpać z niego wpływy na takich samych zasadach.

Artykuły o tej tematyce: https://wle.pisz.pl/prawo-technologie

Szkoda pojawia się dopiero wtedy, kiedy osoba plagiatująca zaczyna zarabiać na dziele, które ukradła. Wtedy można śmiało powiedzieć, że osoba została okradziona z potencjalnych zysków. W internecie jednak ciężko jest rozgraniczyć, kiedy zarabia się na kradzionym dziele. W końcu nie zawsze sprzedaje się z nim koszulki albo karze odbiorcom płacić za film, w jakim zostało ono umieszczone. Jeśli ktoś monetyzuje swoje filmy za wyświetlenia, to nie można powiedzieć, że sprzedaje produkt, ale równocześnie nie odmawia się, że zasługuje na cudzej pracy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Marketing ekologiczny

Marketing ekologiczny jest związany z praktycznym działaniem biznesu na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Społeczeństwo w XXI wieku staje się coraz bardziej odpowiedzialne za ekologię kraju. Biznes również wpisuje się w tę konieczność realizowania praktyk ekologicznych. Biznes i marketing ekologiczny ma służyć społeczeństwu. Konsumenci chcą zaspokajać swoje potrzeby, a rynek powinien dostarczać im takie możliwości.